måndag, mars 26, 2012

ÄNTLIGEN...




Nu alldeles nyss kände jag det! Genom en redan rosaskimmrande morgondvala fick världen mig att i morse se;
Våren och således sommaren är, försiktigt men bestämt, på trippande intåg...

 I höstas minns jag tanken, "Herregud vad man skall komma till att längta efter sommarens återkommst.."
Och My, oh My, som man har längtat!!

... efter jeansshortsen, tunna jackor och chiffong. Efter solglasögon-prydda luncher utomhus, brunbrända knän under klänningar och kjolar, bara axlar och sneakers utan strumpor...

Men så i morse fick ett sprudlande solljus, en cykeltur och en kär, något vågad, återförening med min garderobs älskling,  MC mockajackan från Vintage Hippie Market i Paris, samt några nyvakna krokusar mig att verkligen ta in vad som just hade skett. Våren har flyttat till stan. Och den är välkommen, Så Välkommen!



Inga kommentarer: